Wild Animals Stuck in Subway 
marted, 8 aprile, 2014, 11:02 - Generale
With Animtro, the photographer Clarisse Rebotier, in collaboration with Thomas Subtil, stages wild animals enjoying the joys of the Parisian subway. A giraffe enjoys the aerial subway, an ostrich talks with the driver, a lion passes without any ticket, does wait at Porte St-Ouen and an elephant takes the line 5 with its bird on its back.


  |  [ 0 trackbacks ]   |  permalink
Lego 
luned, 7 aprile, 2014, 14:28 - Generale
Parents can forgive anything in the name of creativity, right?

It's a classic recipe for a successful print advertising campaign - a double-edged phrase and a series of quirky images that bring the alternative meaning to life. This campaign for Lego by French agency Grey Paris plays on the slogan 'Creativity forgives everything' with a series of scenes of young scamps misbehaving


  |  [ 0 trackbacks ]   |  permalink
Dancers Photography by Ludovic Florent 
domenica, 6 aprile, 2014, 14:01 - Generale
Poussire dtoiles is a series realized by French photographer Ludovic Florent. He gives pride of place to dancers full of grace by adding flour. Sand grains highlight the majestic movement effect of their dance.




  |  [ 0 trackbacks ]   |  permalink
White Collar Boxing At Tanz Caf a Q & A with Stephen Castle 
sabato, 5 aprile, 2014, 17:16 - Generale
Want to see an accountant and a lawyer shed their shirts and ties and slug it out in the boxing ring? Ever had the urge to learn how to throw a proper punch, even though you usually only push pencils? White collar boxing is a form of boxing where men and women in white collar professions train to fight at special events.


  |  [ 0 trackbacks ]   |  permalink
Campagna di sensibilizzazione per il rispetto dei lavori creativi. Giovane s #coglioneNo 
venerd, 4 aprile, 2014, 14:26 - Generale
Sfruttati, malpagati e frustrati, i giovani doggi con ambizioni da creativo o pubblicitario, si ritrovano spesso a lavorare per la gloria, nasce cos la campagna di sensibilizzazione per il rispetto dei lavori creativi: #coglioneNo.

"E la reazione di una generazione di creativi alle mail non lette, a quelle lette e non risposte e a quelle risposte da stronzi.
la reazione alla svalutazione di queste professionalit anche per colpa di chi accetta di fornire servizi creativi in cambio di visibilit o per inseguire uno status symbol.
la reazione a offerte di lavoro gratis perch ci dobbiamo fare il portfolio, perch tanto siamo giovani, perch tanto non un lavoro, un divertimento.

Questo gennaio ZERO vuole unire le voci dei tanti che se lo sentono dire ogni volta. Vogliamo ricordare a tutti che siamo giovani, siamo freelance, siamo creativi ma siamo lavoratori, mica coglioni".

Nascono 3 soggetti che vedono tra gli sfruttati un idraulico, un antennista e un giardiniere.

I video sono ideati e girato da Stefano De marco, Niccol Falsetti e Alessandro Grespan. A completare il team ci sono Luca Di Giovanni nei panni dello sfruttatore di turno, e Benjamin Maier alla fotografia.








  |  [ 0 trackbacks ]   |  permalink

Indietro Altre notizie