Cycling Scotland launches 'Nice Way Code' campaign with new 'Horse' spot via Newhaven 
mercoled, 14 agosto, 2013, 10:22 - Generale


Cycling Scotland has launched its 'Nice Way Code' campaign spearheaded by a new spot created by Newhaven.

The fun spot titled 'Horse' is the launch ad in an integrated campaign designed to promote respect between drivers and cyclists on the roads.

The spots storyline is based on the insight 'if we all slow down and give certain road users space, we should do the same for everyone.' The Newhaven team together with Glasgow's MTP Production present a comparative narrative showcasing the treatment of horses, with how motorists should perhaps consider cyclists.



Cycling Scotland's 'Nice Way Code' is designed to encourage mutual respect between cyclists and drivers to try and make the roads a safer place.

The campaign features posters, online and begins with this first TV spot - Horse.

The spot was written by Chris Watson and Sean Callery and art directed by Rufus Wedderburn and Dan Scott and directed by Guy Paterson.


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Sephora promove corrida de luxo no Pas 
domenica, 11 agosto, 2013, 07:23 - Generale
Competio ser realizada na orla carioca, em 15 de setembro



A francesa Sephora promover uma corrida de luxo no Rio de Janeiro. A competio ser realizada em 15 de setembro e percorrer seis quilmetros da orla carioca. So esperadas duas mil participantes.

Com a Sephora Beauty Run, a rede de produtos de beleza pretende associar conceitos de sade e estilo marca. As inscries comeam nesta quinta-feira 8, no site da companhia.

A fashionista Carol Buffara a embaixadora da competio, organizada pela Noblu Sports. Nos kits, que sero entregues s atletas, haver viseira, top com compartimento para iPod, short-saia, regata e uma mochila da marca. Lounges, wi-fi e guarda-volumes estaro disposio das competidoras no trajeto.
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San Paolo, Festival dell'economia creativa made in Italy 
sabato, 10 agosto, 2013, 12:19 - Generale
"Italia s/a" dal 5 al 7 novembre 2013 alla Fondazione Bienal di San Paolo racconter le esperienze delle aziende creative italiane che hanno trasformato la loro cultura in innovazione e prodotto. Tre giorni di eventi, mostre, esposizioni e meeting, per mettere in dialogo importanti protagonisti delleccellenza creativa e industriale italiana e un pubblico brasiliano selezionato



Cuore economico del Sudamerica con un Pil che lo pone allottavo posto fra le potenze economiche mondiali e con un tasso di crescita che lo porter fra i primi cinque posti nel giro di 10 anni. Uno fra i Paesi pi ricchi di materie prime con un potenziale turistico e di business in costante aumento trainato dalle prospettive dei mondiali di calcio 2014 e delle Olimpiadi del 2016.

Il Brasile unopportunit di business da non perdere per il made in Italy, sebbene sia un mercato difficile con una competizione agguerrita da parte di produttori locali in molte delle industrie in cui lItalia eccelle (moda, arredamento, alimentare) e un livello di protezione alle importazioni molto alto.

Da queste considerazioni nasce il Festival dellEconomia Creativa ITALIA S/A, evento che, dal 5 al 7 novembre 2013 a San Paolo, racconter le esperienze delle aziende creative italiane che hanno saputo trasformare la loro cultura in innovazione e prodotto. Tre giorni di eventi, mostre, esposizioni e meeting, per mettere in dialogo importanti protagonisti delleccellenza creativa e industriale italiana e un selezionato pubblico brasiliano. Il progetto curato da Diomedea, societ di ricerca e comunicazione che lavora con istituzioni e aziende europee e brasiliane nel mondo della moda e del design e promosso da BRAZIL S/A, societ che ormai da quattro anni realizza, durante la design week milanese, un evento/mostra sulla cultura e le tendenze del design brasiliano.

Per le imprese che entrano sul mercato brasiliano, non basta pi affascinare, non sufficiente essere chiari e trasparenti, ma occorre interagire sempre di pi con il consumatore. Linterazione quindi vince sullo statement puro, il coinvolgimento vince sulla semplice fascinazione. In Brasile c' una crescente attenzione verso la capacit di creare valore attraverso la creativit e il design anche nelle industrie pi tradizionali. La creativit intesa come la capacit, attraverso il design, di trasferire unicit al prodotto, al progetto e allimpresa. La ricchezza della cultura brasiliana e lartigianato che caratterizza leconomia di molti Stati brasiliani, rendono il terreno fertile per raccontare la creativit che parte dalla cultura e diventa prodotto e mercato. In questo senso ancora lItalia in grado di insegnare e affascinare. Leterogeneit dei brasiliani nel modo di parlare, mangiare e vestire, in sintesi nel vivere, richiede un approccio che lItalia dei dialetti e dei distretti conosce molto bene e ha saputo valorizzare.

L'Italia ha un asset straordinario da giocare perch, sempre di pi, il mondo globalizzato sta passando dall'essere un mercato di massa a una massa di mercati. La capacit di personalizzare i prodotti, di ideare serie limitate di produzioni, ma rinnovate continuamente, sono alla base della rivitalizzazione della produzione locale in cui lItalia e il suo sistema dei distretti ha ancora un forte vantaggio competitivo. Raccontare il genius loci e il processo di rinnovamento che ha intrapreso lindustria italiana, pur tra molte difficolt, essenziale per raccontare la modernit del saper fare italiano che non ricerca lestetica fine a se stessa ma che trasmette con essa il senso profondo dellessere umano e della cultura che lha prodotta.

La presenza in Brasile per le imprese italiane diventa una grande opportunit di presentare la capacit creativa italiana, perch durante levento saranno presentati ufficialmente i prossimi appuntamenti realizzati in Brasile come la Biennale del design di Florianopolis nello Stato di Santa Catarina e lanno di innovazione e design di Apex-Brasil, lente governativo di promozione estera, occasioni anche per le aziende italiane di partnership e collaborazione. Sar anche loccasione per le Istituzioni e le imprese presenti di sfruttare questa vetrina, in previsione della presenza del Brasile per Expo 2015. Levento sar quindi il momento per avviare rapporti di collaborazione finalizzati al business, senza dimenticare che sono oltre 425.000 i turisti brasiliani che visitano annualmente lItalia e che spendono in media pi di Indiani e Cinesi. Unoccasione di business in pi per le aziende italiane.
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Santander patrocina Ecomotion/Pro 2013 
venerd, 9 agosto, 2013, 16:44 - Generale
Mais importante corrida de aventura da Amrica Latina acontecer de 9 a 18 de agosto e tambm tem apoio do Transamrica Comandatuba



Pelo segundo ano, o banco Santander ir patrocinar a corrida de aventura Ecomotion/Pro - que tambm patrocinada pelo Transamrica Comandatuba.

Em sua 10 edio, o evento acontecer na Costa do Cacau, sul da Bahia, e vai de 9 a 18 de agosto. A corrida em si ter incio dia 11 e vai at 17 de agosto e os corajosos que se dispuserem a completar a prova correm nada menos que 600 km. Este ano so esperados 200 participantes, em equipes de at quatro pessoas.

Marcos Madureira, vice-presidente executivo de Comunicao, Marketing, Relaes Institucionais e Sustentabilidade do Santander, afirma que o banco tem investido em projetos que incentivem o estilo de vida mais saudvel, patrocinando corridas de rua, instalao de equipamentos de ginstica na orla do Rio de Janeiro e o Desafio da Paz, tambm na capital fluminense. A parceria com a Ecomotion/Pro 2013 muito importante para complementar nossa plataforma de apoio ao esporte, afirmou.

Em julho, o Santander realizou um concurso cultural no Instagram, o #instarefa_aventura. O autor da melhor foto postada na rede social - Henry Douglas Rodrigues - ganhou uma viagem, com acompanhante, para Comandatuba, para acompanhar de perto a Ecomotion/Pro.

Este ano, a corrida brasileira volta a fazer parte do AR World Series (Circuito Mundial de Corrida de Aventura) e uma das etapas classificatrias para o mundial.
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Lead Generation and Internet Marketing in Romania 
gioved, 8 agosto, 2013, 02:17 - Generale
Internet Opportunities in Romania



Romania is a country located between Central and South Eastern Europe with a population of 21.5 million people and 7.8 million internet users. Almost 3 million internet users have broadband access and there 25.4 million mobile phones in Romania. The internet advertising market share is reported as $46 million and a growth of 32% was observed during 2010. More and more Romanian companies are creating an online presence which has enabled online advertising to flourish as firms try to increase their online brand awareness. Lead generation companies or individuals need to be conversant with the different media channels that are used by Romanian internet users to keep in touch with each other and to facilitate modern life. Internet marketing entrepreneurs should understand social media, search engine market share and search behaviour in Romania prior to the start of any lead generation campaigns.

Social Media

Social networking sites in Romania are receiving more and more users with Facebook now dominating the landscape with 3.6 billion page views a month and 5 million unique visitors. Facebook members in Romania currently stand at 3.3 million with the majority of members aged between 18 and 34 years old representing 66% of Facebook members. Facebook audience interests in Romania are led by Mobile Apps & Add-ons, followed by Mobile & Wireless, Email & Messaging, Urban & Hip-Hop, Olympics and Fashion & Style. These insights can help internet marketers to target specific user groups and make use of the mobile internet habits evident by the heightened interest in mobile apps. These apps will most likely involve social media connectivity and can play large part in sharing content such as lead generation material. Heightened interest in the Olympics suggests opportunities for internet marketers to develop or utilize mobile apps that can provide live feeds on game results during the Olympics whilst also spreading brand awareness. Trilulilu follows with a 26.3% share of the internet audience in Romania and receives 42 million page views a month. Trilulilu appears to be a more family oriented site with audience interests ranging from Family Oriented Games & Activities to Body Art, Party Games and Vacation Offers.

Search Engine Market Share

Search engine market share in Romania is overrepresented by Google which has a 97.07% share. Bing, Yahoo, Sapo and Ask are far behind in terms of market share with 2%, 0.4%, 0.36 and 0.12% respectively. Google allows targeted ads based upon location, gender and keywords where as social media advertising such as ads on Facebook use parameters like age, marital status, occupation and various other demographics. Similarly, user interest statistics are available from both Google and Facebook based on the same criteria that advertisers use to target their ads. Understanding how social media and search engines in Romania can be used to form the basis of a successful lead generation campaign, by maximizing the specificity options available on both media channels, is the key to internet success in Romania.

Search Behaviour in Romania


Search behaviour in any market can offer those planning lead generation services and internet marketing in general, a large amount of relevant information. Search behaviour in Romania, at least those using Google, reveals that the top three search keywords in Romania over the 12 months up until June 2011 are facebook, youtube and jocuri. Jocuri refers to eJocuri which is a free online games community where users can create profiles and play against other Romanian users. A high interest in Facebook and YouTube suggest that Facebook users are embedding and watching YouTube videos within Facebook and offers huge potential to lead generation techniques that are able to harness the power of video marketing with YouTube in Facebook. The high success of free online games points to the prevalence of Romanians using the internet as a pastime and when their minds may be far from the worries of everyday life. Smart internet entrepreneurs can use free online games as a sweetener to reach Romanians when they are relaxing and perhaps thinking about related purchases such as gadgets and holidays.
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