domenica, 21 aprile, 2013, 19:26 - Social networks
Not sure what to say about this kind of ‘news’.
Let’s just chalk it up to branding and a day where ‘news’ in the online space means little.
The ‘news’ is that Facebook has changed their logo a little. Here is the old (on the left) to the new (on the right).
| [ 0 trackbacks ] | permalink
lunedì, 15 aprile, 2013, 17:30 - Social networks
Olha só quem resolveu dar uma de ator e participar de um comercial do Facebook – Mark Zuckerberg em pessoa, divulgando o Facebook Home no dia do seu lançamento. O vídeo foi gravado na sede da empresa, em Menlo Park, Califórnia, e os funcionários que aparecem no filme fazem mesmo parte da equipe que desenvolveu o produto. ‘Launch Day’ segue o conceito de ‘Airplane’, aquele outro comercial que mostra todo o conteúdo visualizado no Home ganhando vida dentro de um aviao – lembra?
| [ 0 trackbacks ] | permalink
lunedì, 1 aprile, 2013, 04:55 - Social networks
Brazilian creatives from Artplan created a new share button that integrates people’s favorite social networks. It’s called SEDEX Spreadt It. A web application for SEDEX, the leading express delivery service from Brazil.
With just one click people are now able to share content with all their friends at once. A cool way to show off the brand features in the web. Watch the case film or the presentation board for more details.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
venerdì, 29 marzo, 2013, 13:17 - Social networks
Come mixare i social network con un progetto immobiliare di condomini lussuosi a Rio de Janeiro?
C’è poco da fare: il mercato immobiliare non è molto eccitante, a livello creativo è piuttosto stantio, e tutti gli agenti immobiliari promettono sempre le stesse cose. Ecco perché è stata creata una campagna per offrire un “condominio su misura”, utilizzando le informazioni reperibili tramite Facebook.
L’idea ha creato un clima favorevole per la vendita, costruendo un rapporto positivo ed emozionale con il potenziale acquirente, e giocando sull’effetto sorpresa.
La cosa più interessante di questa campagna di questo tipo? È richiesto un budget basso, e non servono particolari competenze tecniche… ma solo un’idea davvero azzeccata!
| [ 0 trackbacks ] | permalink
lunedì, 25 febbraio, 2013, 07:46 - Social networks
Cape Town has a lot to offer. However many pieces of information about the city can't be found on the Internet. The office of tourism had to find a way for tourists to discover all the unexpected things about Cape Town. They therefore decided to send people's Facebook profiles to Cape Town. Pictures and videos were published on people's timeline as if they really were visiting the city. Some participants even had the chance to win a unique trip to South Africa.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
Indietro Altre notizie